Preview Serie A 22/23: Lazio

Gepubliceerd op 12 augustus 2022 om 12:37

In alle stilte heeft Lazio zich deze transferperiode prima versterkt. Tel daarbij op dat Sergej Milinkovic-Savic waarschijnlijk ook komend seizoen nog in het lichtblauwe deel van Rome te bewonderen is en het kan voor de Biancocelesti wel eens een mooi seizoen worden.

Voor het Lazio van Maurizio Sarri was de verdediging afgelopen jaar het grote pijnpunt. Met de komst van Nicolo Casale, Mario Gila en Alessio Romagnoli – die sinds kleins af aan fan van Lazio is en wiens grote wens om voor zijn favoriete club te spelen eindelijk in vervulling gaat – lijkt dat probleem tot op zekere hoogte opgelost. Het drietal is absoluut goed genoeg om basisspeler te zijn bij een subtopper in de Serie A, iets wat Patric bijvoorbeeld absoluut niet was, niet is en nooit zal worden.

Een ander pijnpunt in het elftal van Maurizio Sarri was afgelopen seizoen de keeperspositie. Pepe Reina en Thomas Strakosha waren simpelweg niet betrouwbaar genoeg. Met de komst van Luis Maximiano van Granada hoopt Lazio dat probleem te hebben opgelost. De Spanjaard is voor tien miljoen euro gehaald en wordt vast en zeker de eerste keeper.

Omdat Lazio ook voor de andere linies niet heeft stilgezeten en zich voor op het middenveld en in de aanval versterkte met namen zoals Marcos Antonio (Shakhtar), Matias Vecino (Inter) en de talentvolle Matteo Cancellieri (Verona) heeft Maurizio Sarri eindelijk een brede selectie waarmee hij zowel in Europa als in de Serie A kan gaan presteren. Desondanks verwacht ik dat Lazio als 7e eindigt. En dat is misschien toch ietwat teleurstellend.

Trainer: Maurizio Sarri

Speler om op te letten: Marcos Antonio

Prognose: 7e