Preview Serie A 22/23: Verona

Gepubliceerd op 9 augustus 2022 om 18:19

Verona was afgelopen seizoen een van de verrassingen van de Serie A. Nadat Eusebio Di Francesco al na drie duels werd ontslagen, richtten de Gialloblu zich onder zijn opvolger Igor Tudor enorm snel op. Met aanvallend en gedurfd voetbal eindigde de ploeg uiteindelijk knap als 9e. Het zal komend jaar moeilijk worden om die prestaties te evenaren.

Na de knappe plek in het linkerrijtje van afgelopen seizoen besloot trainer Igor Tudor om zijn biezen te pakken. De Kroaat was er van overtuigd dat het niet meer beter kon, nam ontslag en tekende snel bij Marseille. Gabriele Cioffi – die het afgelopen jaar enorm goed deed bij Udinese – werd aangesteld als zijn opvolger. Helaas voor Cioffi lijkt het voorlopig inderdaad moeilijk te worden om ook dit jaar bij de top-10 te eindigen.

Door het succesvolle seizoen is er namelijk nogal wat interesse in de spelers van Verona. Centrale verdediger Casale vertrok naar Lazio, Gianluca Caprari – vorig seizoen nog goed voor 12 doelpunten en 7 assists in de Serie A - begon aan een avontuur bij het ambitieuze Monza en ook Simeone lijkt nog te vertrekken. De meest waarschijnlijke bestemming voor hem is Napoli.

Voorlopig zijn de inkomende transfers allerminst indrukwekkend te noemen. Djuric (Salernitana), Piccoli (Atalanta) en Henry (Venezia) werden gehaald als nieuwe spitsen, maar zij zijn meer pinch-hitters dan échte bombers met een neusje voor het doel. Voorlopig blijven indrukwekkende aanwinsten ook in de andere linies uit, waardoor ik denk dat Verona wel eens ver terug kan vallen.

Trainer: Gabriele Cioffi

Speler om op te letten: Antonin Barak

Prognose: 14e