Preview Serie A 21/22: Verona

Gepubliceerd op 17 augustus 2021 om 14:26

Verona is nu al een tijdje terug op het hoogste niveau. Sterker nog: de afgelopen paar seizoenen lukte het de Gialloblu steevast om degradatie makkelijk te ontlopen en zelfs een plekje in de Italiaanse middenmoot veilig te stellen.

Verona had telkens interessante spelers in de selectie en werd met Ivan Juric geleid door een hele goede trainer. Maar ondertussen zijn veel van de interessante spelers vertrokken en is ook Juric weg. Om en rond het fantastische Bentegodi is er de angst dat het wel eens een lang seizoen gaan worden. Daar ben ik het mee eens.

Met Eusebio Di Francesco als opvolger van Juric staat er dit seizoen namelijk een objectief matige trainer voor de groep. Di Francesco deed het in het verleden uitstekend bij Sassuolo en liet ook Roma héél even goed draaien (en haalde zelfs de halve finales van de Champions League), maar mislukte vervolgens hopeloos bij Sampdoria en Cagliari en werd daar snel de laan uitgestuurd.

In Verona gaat Di Francesco op zoek naar eerherstel. Daar heeft hij het geluk dat de selectie ten opzichte van vorig seizoen redelijk intact is gebleven. Mattia Zaccagni was vorig jaar vooral de eerste seizoenshelft fantastisch, Antonin Barak is een uitstekende middenvelder en ook rechtshalf Davide Faraoni is een prima speler voor een Italiaanse middenmoter.

Mede door de coronasituatie speelt het trio nog bij de Gialloblu. Dat Verona keeper Silvestri kwijtraakte aan Udinese hoeft niet rampzalig uit te pakken, want zijn opvolger Lorenzo Montipò deed het vorig seizoen meer dan prima bij het gedegradeerde Benevento. Ondanks dat het op trainersgebied allemaal wat minder is moet de selectie – zelfs met Di Francesco - goed genoeg zijn voor handhaving. Al zou een 16e plek voor Verona vast voelen als een teleurstelling.

Trainer: Eusebio Di Francesco

Speler om op te letten: Mattia Zaccagni

Prognose: 16e