Preview Serie A 20/21: Napoli

Gepubliceerd op 18 september 2020 om 09:12

Toen men bij Napoli besloot om Carlo Ancelotti te ontslaan en Gennaro Gattuso aan te stellen als nieuwe trainer, had niemand verwacht dat de laatstgenoemde het zó snel op de rit zou krijgen. In zijn eerste seizoen bij de Partenopei lukte het Gattuso om van achtereenvolgens Lazio, Inter en Juventus te winnen en op die manier de Coppa Italia binnen te slepen. In de competitie bleek – nadat het seizoen dramatisch was begonnen - een zevende plek het maximaal haalbare.

Komend seizoen zal men in Napels verwachten dat de ploeg van Gattuso de ingezette lijn weet door te zetten. De supporters hebben er alle reden toe om in nieuw succes te geloven, want met Victor Osimhen lijkt het missende puzzelstukje aan de selectie te zijn toegevoegd. Het is niet bekend hoeveel Napoli uiteindelijk precies voor de Nigeriaanse spits heeft betaald, maar hij gaat in ieder geval de boeken in als recordaankoop. Van Osimhen, die enorm geschikt is voor het verdedigende counterspel van Gattuso, mogen we komend seizoen meer dan twintig doelpunten verwachten.

Je zou bijna vergeten dat Napoli komend seizoen óók de beschikking heeft over Andrea Petagna, die deze transferzomer overkwam van Osimhen. De bonkige spits geeft Gattuso de keuze voor meerdere smaakjes, want Dries Mertens verlengde zijn contract en ook hij zal rekenen op speeltijd.

Lukt het Napoli om Koulibaly te behouden (of adequaat te vervangen), dan staat er voor komend seizoen echt een uitstekende selectie. Het is enorm interessant om in de gaten te houden hoe goede spelers als Di Lorenzo, Demme en Fabián Ruiz komend seizoen voor de dag komen. Ik denk dat Gattuso het maximale uit zijn mannen kan halen en ze met een traditioneel Italiaanse tactiek naar een knappe derde plek kan loodsen.

Trainer: Gennaro Gattuso

Speler om op te letten: Victor Osimhen

Prognose: 3e