Preview Serie A 20/21: Sassuolo

Gepubliceerd op 16 september 2020 om 11:28

Sassuolo is een van de meest interessante clubs uit de Serie A. Bij de Neroverdi wordt al jarenlang uitstekend beleid gevoerd, waarbij er op aanvallend voetbal wordt gemikt en er ruimte is voor de ontwikkeling van jong talent. Het plan werkt uitstekend, want sinds de promotie in 2013 is de club niet meer naar de Serie B gedegradeerd. Bovendien hebben er door de jaren heen uitstekende spelers in het MAPEI Stadium gespeeld. Daarbij denk ik vooral aan Stefano Sensi, Merih Demiral en Matteo Politano.

Eén van die uitstekende spelers is verbazingwekkend genoeg nog altijd actief bij Sassuolo. Domenico Berardi brak volledig door toen hij Milan in januari 2014 in zijn eentje oprolde door vier keer te scoren. De 4-3 overwinning van Sassuolo bleek genoeg om voor het Milan-bestuur genoeg om trainer Massimiliano Allegri de laan uit te sturen.

Meer dan zes jaar later speelt Domenico Berardi nog steeds in Reggio Emilia. Het voormalige toptalent is inmiddels 26. Door de jaren heen haakten de meeste topclubs af door de hoge prijs van Sassuolo, zijn slechte discipline en enigszins wisselvallige prestaties. Toch is Berardi onder aanvallende trainer Roberto De Zerbi weer opgebloeid. In een goed draaiend elftal was hij goed voor veertien doelpunten in de Serie A.

Ook komend jaar heeft Sassuolo een interessant team staan. Het is dan ook echt een ploeg om in de gaten te houden.Eerder genoemde trainer De Zerbi wordt wel eens vergeleken met Leipzig-manager Nagelsmann en ook spelers als Jeremie Boga en Manuel Locatelli zijn nog niet verkocht. Daarachter staan er al een paar nieuwe mogelijke topspelers klaar. Let komend seizoen vooral op Giacomo Raspadori. De aanvaller komt uit de eigen jeugd van Sassuolo en kan volgend seizoen wel eens doorbreken. En van wie kan je dan beter leren dan van superbomber Ciccio Caputo.

Trainer: Roberto De Zerbi

Speler om op te letten: Giacomo Raspadori

Prognose: 10e