Preview Serie A 19/20: Lazio

Gepubliceerd op 23 augustus 2019 om 12:01

Lazio heeft redelijk onopgemerkt een hele goede transferzomer gedraaid. Met het halen van Jony en Lazzari is het gebrek aan breedte op de flanken geadresseerd en aanwinst Vavro moet de immer stuntelende Wallace en Bastos een heel seizoen uit de basis zien te houden. Hoewel het afwachten is hoe de drie genoemde aankopen zich ontwikkelen, is het de verwachting dat het stel zich snel in de beste elf van trainer Simone Inzaghi zal knokken. Hetgeen maakt de Lazio een kanshebber om het aankomende seizoen vierde te worden en zich op die manier voor de Champions League te kwalificeren.

Sterke selectie

Aankomend seizoen staat er een relatief sterke selectie in het lichtblauwe deel van Rome. Dat is geen verrassing. Met Igli Tare hebben de Biancocelesti namelijk misschien wel de beste technisch directeur van de Serie A achter de knoppen staan. Het lukt de oud-speler vaak om er fantastische deals uit te slepen en de selectie te versterken met redelijk onbekende pareltjes. Van Felipe Anderson tot Keita Balde en van Lucas Biglia tot Wesley Hoedt. Allen werden voor een relatief laag bedrag gehaald en ontwikkelden zich bij Lazio vrij sterk om vervolgens een miljoenentransfer te maken.

Ik ben vooral enthousiast over het halen van Manuel Lazzari, die voor iets meer dan tien miljoen overkwam van SPAL. Lazzari is een rechtshalf en is honderd procent geschikt voor de formaties van Lazio. In de 352 en 3511 van manager Inzaghi kan de Italiaanse speler de gehele rechterflank bestrijken. Iets was hij vorig seizoen bij SPAL enorm goed deed, met acht assists als gevolg. Lukt het Lazzari om het kunstje bij Lazio te herhalen, dan gaat spits Ciro Immobile – die het vorig seizoen ondanks zijn vijftien competitiedoelpunten vrij lastig had – veel plezier aan hem beleven.

Vormdip

De grootste winst van Lazio op de transfermarkt is misschien wel het behouden van Sergej Milinkovic-Savic. De Servische middenvelder was twee seizoenen geleden fantastisch en werd destijds begeerd door ploegen als Juventus en Manchester United. Omdat technisch directeur Tare en eigenaar Claudio Lotito echter een transfersom van meer dan honderd miljoen euro verlangden, bleef Milinkovic-Savic voor de Biancocelesti behouden. Dit tot teleurstelling van de speler zelf, die het vorig seizoen nogal lastig had en een grote vormdip kende. Aan het einde van het seizoen hervond de middenvelder zijn vorm enigszins, wat onder meer een mooie kopgoal in de gewonnen finale van de Coppa Italia tegen Atalanta als gevolg had.

In diezelfde finale was het vooral genieten van het spel van Joaquin Correa. De Argentijnse technicus kwam vorig seizoen over van Sevilla en werd naar mate het seizoen vorderde beter en beter. Hoewel zijn efficiëntie omhoog mag, is het spel van Correa (clichématig gezegd) een lust voor het oog. Samen met fantasista Luis Alberto – die het vorig seizoen ook vrij lastig had – moet Correa ervoor zorgen dat de eerder genoemde Immobile in stelling wordt gebracht. Lukt het Inzaghi om deze spelers weer goed aan de praat te krijgen, dan denk ik dat Lazio het ploegen als Milan, Roma, Atalanta en Inter enorm wederom heel lastig moet kunnen maken.

Trainer: Simone Inzaghi

Speler om op te letten: Joaquin 'Tucu' Correa

Verwachte eindpositie: 6e