Preview Serie A 19/20: Cagliari

Gepubliceerd op 19 augustus 2019 om 15:34

Cagliari is een van de ploegen waar ik het aankomende seizoen het meest benieuwd naar ben. De Sardijnen verloren met Niccolo Barella – de zelfopgeleide speler ging naar Inter - weliswaar hun absolute sterspeler, toch ging het middenveld er kwalitatief enorm op vooruit.

Terugkeer

Allereerst lukte het Cagliari om Radja Nainggolan op huurbasis naar de Sardegna Arena te lokken. Het Belgische enfant terrible moest vertrekken bij Inter en koos mede vanwege de ziekte van zijn vrouw voor een terugkeer in het rood-blauw van Cagliari. Het is de bedoeling dat Nainggolan aankomend seizoen de lijnen op het middenveld uitzet. Dat doet hij met twee andere aanwinsten aan zijn zijde. Marko Rog is gehuurd van Napoli en Nahitan Nandez kwam voor een recordbedrag van achttien miljoen over van Boca Juniors. Hij is daarmee de duurste aankoop van Cagliari ooit. Ik ken de Uruguayaan zelf niet zo goed, maar de verwachtingen op Sardinië zijn enorm hooggespannen.

Met een middenveld bestaande uit Nainggolan, Rog, Nandez en Castro mag Cagliari aankomend seizoen mikken op een plek in het linkerrijtje. Tel daar bij op dat de Rossoblu in de aanval een absolute goalgetter hebben lopen. In de Serie A is er niemand kopsterker dan superster Leonardo Pavoletti. Het is de reden dat Pavogol vorig seizoen in de competitie liefst zestien keer wist de scoren en inmiddels steeds vaker wordt opgeroepen voor het Italiaanse nationale elftal.

Juichen

Ook in de verdediging heeft Cagliari het alleraardigst staan. Meest opvallende naam staat aan de rechterkant van de defensie. Fabrizio Cacciatore is voetballend gezien geen topper, maar wanneer de rechtsback scoort heeft hij meestal een hele mooie manier van juichen voor de fans in petto. Pollo alla Cacciatore is een Italiaans kipgerecht. Het juichen van de gelijknamige voetballer laat zich dan ook raden.

De laatste écht noemenswaardige speler in dienst van Cagliari is Alessio Cragno. Hij is al jaren de betrouwbare sluitpost van de Rossoblu en ook hij is meermaals voor de Azzurri opgeroepen. Het is dan ook verwonderlijk dat er afgelopen zomer nul interesse was in de diensten van de 25-jarige keeper. Let wel: Cragno moet de eerste competitieduels aan zich voorbij laten gaan vanwege een schouderblessure. Desondanks denk ik dat Cagliari zich mag gaan opmaken voor een uitstekend seizoen.

Trainer: Rolando Maran

Speler om op te letten: Nahitan Nandez

Verwachte eindpositie: 12