Preview Serie A 23/24: Milan

Gepubliceerd op 17 augustus 2023 om 18:19

Na een periode van stabiliteit en groei onder het bewind van sportief directeuren Maldini en Massara, was het eind afgelopen seizoen hommeles in Milaan. Sportief directeuren Massara en Maldini wilden een andere koers bevaren. Daar stonden de Amerikaanse eigenaars niet voor open. Milan wil namelijk doorgaan investeren in jong talent met het oog op toekomstige winst.

De verkoop van Tonali aan Newcastle United voor een heel erg flink bedrag heeft de club in staat gesteld om deze strategie in de praktijk te brengen. De aanvallende linie van de Rossoneri heeft een frisse impuls gekregen met de komst van Chukwueze, een speler wiens flair en snelheid ongetwijfeld goed zullen renderen in de Serie A. Daarnaast zijn de van Chelsea overgenomen Christian Pulisic en Ruben Loftus-Cheek namen die de diepte en kwaliteit van Milan's middenveld en aanval zullen versterken.

Toch is het Tijjani Reijnders die de meeste aandacht trekt. De jonge Nederlander, die naar verwachting direct een plek in de basiself zal veroveren, wordt direct gezien als een van de meest veelbelovende talenten in de Serie A. Onder leiding van Stefano Pioli, die zijn formatie heeft aangepast naar een 4-3-3 met de punt naar achteren, wordt er veel verwacht van Reijnders. Met hem achter Leao en voor Hernandez is de linkerkant van Milan uitstekend.

Hoewel de Rossoneri met Tonali een sleutelspeler hebben verloren, is de vernieuwde selectie veelbelovend. Het is altijd makkelijk om enthousiast te worden over een club met een drukke transferzomer. Toch ben ik het. De mix van jeugd en ervaring, gecombineerd met de tactische kennis van Pioli, zou Milan in staat moeten stellen om een serieuze uitdager te zijn in de Serie A. Persoonlijk verwacht ik dat ze als derde zullen eindigen, wat op zich ook een prima prestatie zou zijn.

Prognose: 3e

Trainer: Stefano Pioli

Speler om op te letten: Tijjani Reijnders