Preview Serie A 23/24: Lazio

Gepubliceerd op 17 augustus 2023 om 14:44

Lazio eindigde afgelopen seizoen enorm knap op een tweede plek. Met Casale en Romagnoli als centrale stoppers en Provedel als keeper stond de verdediging als een huis. Gecombineerd met een uitstekend middenveld met krachten zoals Luis Alberto en Milinkovic-Savic, een aanval met Zaccagni – de beste Italiaan van afgelopen seizoen – en good old Immobile en een uitstekende trainer aan het roer liep het als een trein aan de lichtblauwe kant van Rome. Het is de vraag of het de ploeg van Sarri lukt om die lijn dit seizoen door te trekken.

Hoewel het vertrek van Sergej Milinkovic-Savic er eigenlijk al jaren aan zat te komen, zal het gemis van de Serviër zich aankomend seizoen ongetwijfeld gaan laten voelen. De Serviër groeide door de jaren heen uit tot leider op het middenveld en kroonde zichzelf afgelopen seizoen zelfs tot buitenlands topscorer aller tijden van de Biancocelesti.

Milinkovic-Savic trok deze zomer naar Saudi-Arabië, waardoor Lazio hem heeft moeten vervangen. Met Rovella en Kamada haalde de club twee interessante middenvelder in huis, waarbij vooral Kamada de rol van Milinkovic-Savic op zich zal moeten gaan nemen en de gigantisch interessante Rovella de rol als regisseur voor de defensie op zich zal nemen.

Op Twitter noemde ik de transferzomer van Lazio tot nu toe matig, maar die woorden moet ik toch echt een beetje terugnemen. Er is namelijk best wat om enthousiast over te worden. Met Castellanos heeft de club eindelijk een spits achter Immobile in huis gehaald en de van Midtjylland overgenomen en Gustav Isaksen kan op de flanken mogelijk uitgroeien tot een van de revelaties van het seizoen. Tel daarbij op dat Luis Alberto en Immobile in Rome lijken te blijven en het ziet er goed uit voor de ploeg van Sarri. Eigenlijk is het daarom onverklaarbaar dat ik Lazio op een 6e plek zet, maar ik vrees dat de concurrentie in de strijd om de plekken 1 tot en met 4 misschien toch net wat te sterk is.

Prognose: 6e

Trainer: Sarri

Speler om op te letten: Rovella